Een brochure maakt men meestal om een grote publiek te bereiken voor iets dat je, bijvoorbeeld vanuit je eigen onderneming, wilt uitbreiden. Klanten werven dus. De brochure dient er verzorgd en overzichtelijk uit te zien, zodat eventueel nieuwe klanten niet te lang twijfelen om met jou contact op te nemen. Het is goed om te eerst eens te beginnen met het maken van een brochure voorbeeld.
De voorzijde van het brochure voorbeeld
Op de voorzijde staat in elk geval de naam van je onderneming of, indien van toepassing, een andere organisatie of dienst waarmee jij je wilt presenteren. Je kunt hierbij nog een bepaalde kreet zetten, waarmee je je product of dienst nog beter aanprijst.
Wat komt er in de binnenzijde
Om bij het brochure voorbeeld van een onderneming te blijven, kan op de linkerpagina van de binnenzijde worden begonnen met een persoonlijke presentatie. Wat doet jouw onderneming? Wat zijn nog meer voorbeelden van jouw producten en diensten? Waarom wil je juist een bepaald product of dienst naar voren laten komen via deze brochure? Op het middelste gedeelte kun je kiezen voor een aantal steekwoorden en op de rechterpagina van de binnenzijde komt bijvoorbeeld een korte anekdote of voorbeeld van een huidige klant. Wil je ook een actie doen? Voeg dan een uitknipbare tegoedbon ofzo toe aan je brochure – dan kan je meteen goed meten of de brochure ook écht gelezen werd door potentiële klanten.
Contactgegevens op de achterzijde
Door deze gevouwen versie ontstaan er automatisch ook drie pagina’s op de achterzijde. Slechts één daarvan zal, na het dichtvouwen van de brochure, in één oogopslag leesbaar zijn. Op deze pagina is het mogelijk het meest praktisch om jouw contactgegevens te plaatsen. Noem hier bijvoorbeeld je website en je emailadres, je telefoonnummers en eventueel je KvK-nummer.
Een KvK-nummer komt al zeer professioneel over, wat het voor toekomstige klanten meer aantrekkelijk kan maken toch even contact met jou op te nemen. Een brochure voorbeeld is hierbij zeer praktisch, gezien het meerdere keren gecontroleerd hebben van de geplaatste gegevens; één typefout en jouw nieuwe klanten kunnen je niet bereiken! Op de overige pagina’s van de achterzijde kun je kiezen voor een afbeelding, bijvoorbeeld je eigen logo. Je kunt ook één van de pagina’s helemaal leeg laten. Wanneer je al een mooie achtergrondafbeelding gebruikt, zal deze de lege pagina vanzelf opvullen.